streda 13. júla 2016

ZÁPAD SLNKA NAD SEVERNÝM MOROM

Som tu už presne 11 dní, no až teraz som sa dočkala. O západe slnka nad Severným morom som počúvala od kedy som prišla. Videla som aj niekoľko fotiek, ktoré moja kamarátka, tiež zo Slovenska, pri čakaní na tento zázrak hromadila v telefóne. Slnko síce zapadá každý večer, no počasie sa mení trochu častejšie a tak si na krásnu farebnú oblohu musíte počkať. Niekedy až dva týždne.... Za to čakanie to ale stojí.


(toto je Niky, spomínaná zberateľka fotiek západu slnka) 



 Na tejto pláži sa veľa ľudí nekúpava. More je tu príliš studené. Samozrejme, nájde sa aj tu zopár odvážlivcov, napokon sama som to skúsila. (a nie je to až tak zlé) Keď je však pekné počasie, začnú sa tu zbierať ľudia, podvečer, okolo deviatej hodiny, prídu čakať na svetelné predstavenie. Niektorí len zo závetria plážových košov, iný s nohami vo vode, ktorá je o tomto čase teplejšia ako kedykoľvek inokedy, vyhriata po celom dni.



Keď sa k hre svetiel pridá hukot mora, vôňa morskej soli a piesok pod nohami (a pokiaľ fúka vietor, čo tu v podstate vždy, nie len pod nohami), vznikne z toho nezabudnuteľné divadlo. To trvá približne dve hodiny, po ktorých  ostrov ostane ponorený v tme. A verte mi, i keď možno dlho, budete na to vyčkávať znova. Rovnako ako ja.












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára