piatok 23. septembra 2016

DEFINÍCIA SLOVA 'HIPSTER'

Povedali mi, že v Bath je pekne. Tak som sa rozhodla obzrieť si to tam. Povedali mi, že v anglicku sa nedá stopovať, že to tu nikto nerobí. Tak som sa rozhodla skúsiť to. Tento mýtus som zmazala vlastne už pred pár dňami, keď som sa vybrala do Oxfordu (o tom potom). Každopádne, ide to celkom jednoducho. A od ľudí, ktorí stopárom zastavujú, to je totiž špeciálny druh , som sa dozvedela, že zďaleka nie som jediná, čo brázdi britské cesty. Hlavne v okolí Bristolu je ich vraj kopa. Ako Ned povedal, je tam veľa hipsterov.

Viete kto je to hipster? On v tom má zjavne jasno. Jeho definíciu by kľudne mohli zapísať na Wikipédiu. 

"Samozrejme, že máme stopárov. V UK sa ale skôr nosí chodiť stopovať do Ázie. Už som tam dosť pobehal. Najbližšie mám v pláne Čínu a Thajsko." 

Thajsko ! Možno som našla parťáka na cesty. 

Neda som zastavila niekde na services na diaľnici M4. Fajn chalan. IT-čkar. Cestuje po svete a robí technika na veľkých skype konferenciách a tak. Len teraz priletel z USA. 

"Keď budeš v okolí Bristolu, daj vedieť. Vlastne, aj dnes tam môžeš prespať ak chceš. Z Bath to máš potom len kúsok do Walesu." 
Plánujem ísť do Walesu. Dnes sa ale musím vrátiť do Bookhamu, kde býva moja krstná, napokon nemám so sebou nič viac ako plátenú tašku s pár haraburdami čo práve potrebujem. Určite sa mu ale ozvem. Super sme sa porozprávali.

"Páči sa mi tvoj postoj. Stopári sú väčšinou fakt divní. Teda tí čo som stretol. Hipsteri." 
"Ako to myslíš hipsteri? " Nedalo mi, to slovo už použil druhý krát. 
"No hipster je napríklad niekto, kto nenosí ponožky. Máš ponožky ? " 
Mám ale len pre to, že je zima ako v Rusku. Dosť často ich nenosím. 
" Výnimočne áno. Čo je hipsterské na nenosení ponožiek ? " 
Moja odpoveď ho zjavne pobavila, najbližších 5 minút sa na tom pochechtáva. 
"Hipsteri sa divne obliekajú a v Starbucks spisujú svoj životný príbeh. Radi hovoria, že robili veci dávno pred tým, než sa stali cool." 
Dobre, teraz sa už smejem aj ja. Dobrá definícia. 

"Píšem blog. Väčšinou v kaviarňach. Robí to zo mňa hipstera ??? JE TAM WIFI A DÁ SA TAM NABIŤ MOBIL. Nie pre to, že je to cool." 
A sme doma. Asi si nájdem lepšie miesto. 

"Nemyslel som teba. Fakt nie, ty si super."

No jasné kamarát to už nezachrániš. Musím ale priznať, pobavil ma. A pozvanie do Bristolu zjavne platí aj napriek tomu, že sa zo mňa vykľul hipster. Načo sa urážať. 

Napokon, možno mal pravdu. O pár hodín neskôr som už totiž zase sedela v Subway, nabíjala si mobil a písala príspevok. Tu máte teda čosi o meste  BATH , keby ste sa ho náhodou chystali navštíviť. A ak nie, možno aspoň takto virtuálne. 











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára